Praha - Dozorčí rada Českých drah dnes krátce po poledni na svém zasedání odvolala z funkce předsedy představenstva dosavadního generálního ředitele ČD Daniela Kurucze. Ten ve své funkci v čele státního dopravce vydržel přibližně osm měsíců, do vedení společnosti nastoupil letos v březnu po odchodu Dalibora Zeleného. O změnách ve vedení společnosti informoval portál iDnes.cz. Oficiálním důvodem jeho konce je především údajná špatná komunikace s Ministerstvem dopravy, ministr Antonín Prachař se navíc dlouhodobě plány na jeho odvolání netajil - první spekulace o tomto kroku se objevovaly již v létě. Na Kuruczovo místo nastoupí dosavadní člen představenstva Pavel Krtek. Novými členem nejvyššího vedení společnosti pak bude Roman Štěrba, který doposud u dopravce pracoval v oblasti strategického controllingu, a také Ludvík Urban, dosavadní náměstek pro regionální integraci.
Zdroje: iDnes.cz, České dráhy
Jinak pokud kde o Kurucze, muj nazor je ten, ze reditel ktery si dovoli arogantne prohlasit, ze vede akciovku a ne statni podnik (takze mu do toho zrejme nema stat co kecat), kdyz je tato akciovka dotovana miliardami a dalsi se ji jeste musi cas od casu dosypat bokem, byl odejit zcela pravem.
Na skutecne dobreho reditele CD nejspis stale cekaji..
Můžu se zeptat, v čem konkrétně byl lepší, jak jeho předchůdci/nástupci?
ODPOVÍDÁM
Naprosto ve všem, pane Lo Wang, to je snad jasný i malému dítěti.
Do Žaludy byly dráhy hnus, šrot a TRAFIKA pro hrstku socialistických inžů.
Teptve Žaluda se svým odcizením od problematiky špinavých lokomotiv mohl jako ekonom správně vést dráhy k tomu, aby vlaky byly pro lidi a ne jako Trafika ztroskotanců a budižkničemů, jako byly do roku 2008 - teprve 2008-2013 to bylo plno let plných inovace.
Právě, že dráhy byly co byly, tak mohl Jančura postavit svůj marketing a spustit RegioJet
M: O tom ale nemluvím. Jen říkám, že se orientoval pouze na trasu Praha - Ostrava a Praha - Brno a zbytek nic (maximálně pár vagónů, které doslouží na těchto hlavních trasách, se přesunou na vedlejší - výsledek: na drtivé většině rychlíkových tratích jsou stále koženky či jejich "humanizované" verze a teprve v současné době to vypadá, že by mohlo dojít i k nákupům jednotek na rychlíkové tratě).
Lukáš Hradecký: Můžu se zeptat, v čem konkrétně byl lepší, jak jeho předchůdci/nástupci?
i když vidím ČD jako moloch, z pana Žaludy jsem byl nadšen. To byl správný strategický manager.
Ne, opravdu nechci reditele, ktery na Brno-Budejovice koupi "ICE" a na Brno-Praha posle B. Jenom aby se nekomu zalibil. Stejna logika jako vysilat v TV nejlepsi filmy v utery v 11:00 a ne v sobotu ve 20:00.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.