Praha — V úterý 11. 11. 2014 v 11 hodin zahájil pěvecký sbor Antonín Dvořák vyhlášení výsledků 8. ročníku soutěže o titul Nejkrásnější nádraží České republiky. Setkání zástupců nádraží, která postoupila do finále, a všech pozvaných hostů proběhlo v reprezentativních prostorách Valdštejnského paláce, v Hlavním sále Senátu PSP ČR. Soutěž proběhla pod záštitou stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra dopravy Antonína Prachaře. Vítězem soutěže, nejkrásnějším nádražím roku 2014, se stává nádraží Brno–Chrlice, s počtem hlasů 1980 z celkových 3450. Titul Pohádková zastávka obdržela zastávka Třebestovice, cenu naděje nádraží Havířov. Zvláštní ocenění obdržely stanice Dasnice, Kubova Huť, Nová Bystřice, Novina, Ostrava hlavní nádraží, Ploskovice, Rantířov, Třeboň lázně, Sadská a Sušice. Navrhovatel vítězného nádraží a vylosovaný hlasující obdrželi Kilometrickou banku Českých drah v hodnotě 2200 Kč.
Smysl soutěže ocenil náměstek ministra dopravy Ladislav Němec slovy: „Železnice prošla různými obdobími, nádražní budovy však ve většině případů zůstaly tak, jak byly vybudovány v době největšího rozvoje železnic. Výstavba nových nádražních budov je v současnosti spíše výjimečnou událostí. O to větší péči bychom měli věnovat těm existujícím, z nichž mnohé se již staly cennými architektonickými památkami. V současné době je podporována integrace mezi železniční a silniční dopravou, kde se nádražní budovy stávají součástí moderních terminálů. Nádraží zároveň začínají mít i jiné než dopravní využití, což je významnou motivací i pro obce, do jejichž katastru spadají. Proto oceňuji aktivity pořadatelů této soutěže a přeji jim do dalších ročníků mnoho úspěchů a mnoho krásných nádražních budov, které cestujícím poskytnou příjemný pocit z daného místa.“ Význam soutěže ocenili také generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý a náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Štěpán, kteří ji osobně znají již z předešlých let.
Zástupci loňského vítěze soutěže, nádraží Rynoltice, předali štafetu letošnímu vítězi. Důstojný rámec programu navodil pěvecký sbor Antonín Dvořák z Turnova. „Děkujeme vám všem za krásná nádraží, kterými zvelebujete náš společný domov. Děkujeme všem, kdo jste navrhovali nádraží a hlasovali pro finalisty. Prosíme vás o pomoc a zdravý rozum tam, kde je potřeba odpovědné rozhodnutí, aby již nedocházelo k nesmyslným a předraženým demolicím, ale naopak aby budovy, odkaz našich předků, mohly dál sloužit a nacházet nové využití. Bylo nám ctí tu s vámi být,“ uzavřela slavnostní setkání Drahomíra Kolmanová, ředitelka Asociace Entente Florale CZ a hlavní organizátorka projektu.
Po slavnostním předání štafety a titulu Nejkrásnější nádraží ČR roku 2014 byli všichni hosté pozváni na prohlídku historických prostor Senátu a malé svatomartinské pohoštění.
Soutěž pořádá Asociace Entente Florale CZ – Souznění ve spolupráci s ŽelPage, Plzeňskou dráhou a Mikroregionem Konstantinolázeňsko. Spolupracují Správa železniční dopravní cesty, České dráhy, Posázavský Pacifik, Království železnic, Jindřichohradecké místní dráhy, NOZICKA DESIGN, Turistika CZ, Aktuálně CZ, PROPAMÁTKY CZ, časopis Instinkt, KOLONIAL Coffee a další.
Oficiální tisková zpráva soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR.
1 2 | Zpráv na stránku: |
- nejhezčí malá stanice De Haan (na pobřežní tramvaji)
- nejhezčí velká stanice Antverpy Centraal
- nejlepší (nejúčelnější) stanice Zaventem Luchthaven
M: My jsme sice patrioti, ale paní místostarostku pro investice jsme vykopli směrem nahoru, ať si jí užije celý národ
A brání něco šoto-webům vyhlásit soutěž o nejhorší trať
- z hlediska "sjízdnosti"
- z hlediska "spolehlivosti a dodržování GVD"
a třeba o "vyhození veřejných peněz za nejhorší a nejzbytečnější železniční vozidlo"
Na silnicích webová soutěž o nejhorší silnici existuje a jsem hrdý :) na naši radnici, že jsme v ní obsadili první místo, přičemž úřad současně vrazil pár milionů na rozšíření už dost širokých chodníků a chtěl by odklonit miliardu za nový barák pro sebe.
To je soutez jako prase. Paradoxne to ma podporu CD, dokonce i celostatnich medii, partneru jako krava. Kdyz jsem se dival na stranky projektu, tak jsem se docela zhrozil (puvodne jsem si rikal, ze zahlasuji, ale tak nejak nebylo podle ceho, protoze je to jako vybrat nejhezci mesto podle jedne nepopsane ulice) a myslim si o nem svoje...
Coz o to, on by ten Wilsonak klidne vyhrat mohl (a treba se toho i jednou dockame), ale je potreba si ucedomit, ze je porad neopravena Fantova budova, puvodni zastreseni nastupist je v havarijnim stavu a pred nadrazim travi svuj volny cas prazska spodina.
O to více mě překvapuje hlavní nádraží v Ostravě... Určitě se tam brzy půjdu podívat.
Ztrata casu. Nastupiste i nadchody jsou stare a zasle, vsude zazrana spina. V hale je celkem cisto, ale rozhodne to nestoji za zvlastni pozornost. Tipuju ze to oceneni je predevsim za nove udelany prostor pred nadrazim...
M 474 003: Vymýšlí se blbosti, aby se odvedla pozornost od skutečných problémů.
Podle me je tim hlavnim (a dost mozna jedinym) skutecnym problemem uz 50 let zaostala infrastruktura a tomu rozhodne verejnost zadnou pozornost nevenuje, narozdil od toho jakej plat ma reditel CD a jak velky dostavaj CD dotace.
O to více mě překvapuje hlavní nádraží v Ostravě. A já už léta vystupuju hlavně ve Sviňově. Určitě se tam brzy půjdu podívat.
Vymýšlí se blbosti, aby se odvedla pozornost od skutečných problémů.
Zprávy mají být jenom černá kronika jako na Nově, že? Nas...rat lidi hned zrána...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.