Praha - V neděli dopoledne v 11 hodin a 12 minut vyrazil z pražského hlavního nádraží zvláštní, vysoce komfortní vlak „Josef Masopust“, jedoucí do Ostravy ve stopě vlaku SC 507 „Pendolino“, který pokračoval dále do Wroclawi. Na palubě vezl fotbalisty národního týmu, kteří odcestovali na evropský šampionát ve fotbale EURO 2012 do polské Wroclawi. Slavnostního odjezdu vlaku se účastnili, mimo jiné, ministr dopravy Pavel Dobeš, generální ředitel Českých drah Petr Žaluda či předseda Fotbalové asociace Miroslav Pelta. Ti pak vlak symbolicky vypravili a ministr Pavel Dobeš také pokřtil pro tento účel speciálně polepenou lokomotivu 380.011, která, bohužel, měla možnost odvést vlak pouze do Ostravy, jelikož na polském území není dosud řada 380 schválená k provozu. Tam ji nahradila „polonizovaná“ lokomotiva 163.047 s obrazem fotbalového míče a heslem Vlakem na EURO na bočnicích.
Křest lokomotivy proběhl netradičně - šampaňské tentokrát nahradil velký skleněný džbán s oficiálním "fotbalovým" pivem Gambrinus. Samotná souprava pak byla složena z vozu první třídy řady Ampz v podobném polepu, jakým se honosí lokomotiva. Dále byl řazen jídelní vůz WRmz, lůžkový vůz WLABmz a třešničkou na dortu, alespoň pro přítomné české fanoušky železnice, byl v Česku doposud neznámý polský konferenční vůz řady ASmnouz dopravce PKP Intercity, který si s přímo šotoušským zájmem fotil i mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na konci vlaku byl pak zařazen víceúčelový vůz řady BDbmsee, kterým byla přepravována především zavazadla národního týmu. Ačkoli byl vůz polepen logy ČD Cargo, označení vozu prozradilo, že vůz je stále v majetku i provozu Českých drah a polepen byl pouze pro účely propagace nákladního dopravce.
Celý odjezd i tiskový brífink byl provázen mírným organizačním chaosem. Na odjezd české reprezentace se přišlo kromě všudypřítomných televizních štábů a novinářů podívat i několik desítek fotbalových fanoušků v národních dresech české reprezentace, kteří byli vyzbrojeni podpůrnými transparenty či maskoty. Maskoty jsou letos kreslené pohádkové postavičky, Pat a Mat, které se na cestu vlakem do Polska vydaly také ve voze první třídy spolu s fotbalisty. Předseda fotbalového svazu Miroslav Pelta podotkl, že je za spolupráci s Českými drahami velmi rád a předpokládá v této oblasti s národním dopravcem dále spolupracovat, což už ostatně avizoval na minulých jednáních v dubnu.
Ve dnech následujících se pak na cestu do dějiště šampionátu ve Wroclawi vydají i vlaky s fanoušky z Prahy a Brna. Vlaky už budou v méně okázalejší formě a s diametrálně nižším komfortem, který budou představovat revitalizované vozy řady B, popřípadě víceúčelové vozy BDs. Přesto se tyto vlaky těší velkému zájmu fanoušků mířící na šampionát do Polska. Poslední volná místa po nedávném navyšování kapacity vlaků jsou už jen z Ostravy. Novinkou u těchto typů vlaků bude poskytování občerstvení formou pojízdného minibaru.
http://fotbal.idnes.cz/fanouskum-na-ceste-z-eura-ujel-vlak-dtx-/euro-2012.aspx?c=A120611_145539_euro-2012_ber
Všem poškozeným teď České dráhy nabízejí kompenzaci. "Cestující, kteří byli kvůli dřívějšímu odjezdu speciálního vlaku nuceni cestovat pravidelnými spoji, doporučujeme, aby jízdenku reklamovali. My jim refundujeme částku, kterou museli kvůli cestě pravidelnými vlaky zaplatit navíc," slibuje Petr Počta.
Nevim, ta kompenzace mi prijde divna. Ze si nekdo koupil novy listek je vec jedna, ale co ta docela zasadni vec, ze se domu dostali o X hodin pozdeji...
Skoro se mi chce rict vlak pro zoufalce...
Konec OT.
M: Ano, ale předpokládám, že cestu na zápasy ve vyřazovacích částích bude organizovat někdo jiný než České Dráhy. Já jsem psal pouze o cestě z Kyjeva.
ot: pardon, asi začínám být paranoidní... :)
Jinak jedna 380ka si prý pobyt v Polsku o něco prodlouží. Že prý Poláci uvažuji o nákupu podobných strojů... Ale to už je vyloženě jedna paní povídala...
Pokud Cesko postoupi ze skupiny, tak dalsi zapas bude hrat ve Varsave nebo Gdansku (potom Donecku nebo Varsave) a potom je teprve na rade Kyjev.
Souvislost s trollem mi sice není jasná, ale předpokládám, že není důležitá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.