Praha — Představenstvo společnosti ČD Cargo dnes zvolilo do pozice předsedy Gustava Slamečku, bývalého ministra dopravy a ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury. Pozici přebírá po Jiřím Vodičkovi, který byl včera odvolán kvůli podezření z vyplácení neadekvátních odměn vedení společnosti. Po Vodičkovi přebírá společnost v zisku cca 200 mil. korun a cílem je nejen nadále rozšiřovat tuzemské obchodní aktivity a stanovit strategii dalšího rozvoje podniku, ale i hledat možnost expance do zahraničí. Rýsují se jak spojení s polským PKP Cargo, kde se 50 % a jednu akcii uchází mateřský podnik České dráhy, tak možnost převzít dvoutřetinový podíl ve sloveném ZSSK Cargo, pokud bude vyřešeno alespoň elementární ozdravení tohoto podniku.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Tak má vyhazovat peníze za reklamy v televizi jako Operační programy? Já v tom fakt smysl nevidím.
ale tady se zase ukazuje, jak je to u nas postavene na hlavu, ze kdejakej notorickej potizista muze zablokovat cokoliv......
tady by se prave melo rozhodnout o neopravnenosti jejich namitek a hotovo.....
zadny logicky a soudne uvazujici clovek nemuze odpovidajici pocet kamionu povazovat za lepsi reseni nez vlak (mysleno v tomto pripade)
Když to vezmu kolem a kolem, práci by levněji a stejně kvalitně zastal podobně silný aparát přímo na MDČR. Divím se, že VeVerkoví ministři se zrušením SFDI nepospíchají, i když to slibují od voleb.
A mělo by se o šéfovi SFDI vědět? Veřejnost by se o něm podle mě dozvěděla, jen kdyby tam byl nějaký průšvih.
toto je jen nástin jak hledat šance, rozhodně netvrdim, že toto spojení zachrání ZSCargo
Potíž Slovenska je v tom, že dneska to hospodářství je silně fixované na automotive průmysl, který je ale téměř výhradně na západě a případná doprava aut tak udělá po domácích tratích pár kilometrů a už je za hranicemi. Subdodávky jezdí kamionem, protože musejí držet Just in Time. Oceláři v Košicích paběrkují ve srovnání s tím, co to bylo kdysi, o hliníkárně v Žiaru nad Hronom ani nemluvě. Vlastně mě napadá jako slušný potenciál, s nímž by se dalo pracovat, asi jen dřevařina, jenže tu dneska stejně všichni vozí po silnicích. Automotive průmysl může na kolejích přinést efekt jen kdyby se tudy začalo masivně vozit do Polska, na Balkán či na Ukrajinu, nicméně hlavní poptávka po slovenské výrobě byla, je a bude na západě, což cargu nepomůže.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.