Jihlava — Cestující na Vysočině se mohou v současné době setkat s nově modernizovanými vozy s označením Bdmteeo294. Vozy vyrobené německou vagonkou VEB Wagonbau Görlitz v roce 1976 prošly nemalou změnou. Poté, co opustily dílny ŽOS České Velenice, byly opatřeny novým korporátním nátěrem dopravce. Modernizován byl i interiér – sedačky dostaly nové potahy, došlo k přetěsnění oken a ve spodní části vozu vznikl prostor pro jízdní kola. Samozřejmostí je modernizace toalet. V neposlední řadě cestující ocení i ovládání dveří tlačítkem. Cena rekonstrukce jednoho vozu vyjde na čtyři miliony korun. Tyto vozy jsou pro svou velkou kapacitu a velikost nástupního prostoru řazeny spolu s vozy BDs na osobních vlacích, jenž jezdí po hlavních tratích kraje. První takto rekonstruovaný vůz byl uveden do provozu 7. prosince 2010. V provozu je zatím nasazeno sedm kusů, během června by měly být dodány další dva.
Zdroj: České dráhy


a este neco v jednom prispevku pises ze 242aBmto,BDs je jedina souprava ktera prezije stav trati na vysocine,ted jak je RS1 ultralehke vozidlo...tak abychom nedopadly huř než bulhaři...
Ale ono je to na zapad od nas asi beznejsi. Na Roumenovi byla tuhle fotka naborene MaK kdesi z Afriky a rám byl po celé délce ohnutý do tvaru luku, v prostred byl dobre o metr a pul vys(!) To jsem do té doby nikdy nikde neviděl. Bud je ta konstrukce tak "lehká", nebo materiál tak mizerný. Nevím... :-/
K RS1, mě se ten motorák nelíbí. Vzhledově, technicky ani výbavou. Je to můj osobní názor ale o vozidle bez elektrického přenosu bych ani neuvažoval... ...zvlášť u nás...
quido.speedy:co to ma jeko s tema RS1 znamenat?!?ja uz se na ne tak tesim
děkuji Vám za podnět ohledně zvukové signalizace dveří, který je u nás evidován pod číslem jednacím ST11-04-526.
Signalizace ve vlacích, jak zvuková, tak i vizuální, podléhá zákonným normám a je řešena v součinnosti s Drážním úřadem. Zároveň je přizpůsobena tomu, aby ji bez problémů vnímali i neslyšící. Mám pochopení pro Vás, že Vám tato signalizace může připadat hlučná a nepříjemná, i když odpovídá zákonným normám. Podobný problém občas řešíme i v případě hlášení na nástupištích.
Při mém nejbližším osobním jednání s Drážním úřadem tuto problematiku prodiskutuji s dotazem na možnost ohleduplnější úpravy signalizace při zachování všech jejích zákonných i uživatelských kvalit. Do té doby se Vám omlouvám za způsobené nepohodlí a děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne a s uctivým pozdravem
PhDr. Petr Fejk
ombudsman kvality
České dráhy, a.s.
Ja vim, je to obchazeni problemu, ale porad lepsi, nez ohluchnout :-/
Pokud se s tím nebude nic dít, tak si od půlky června už asi fakt začnu psát čísla souprav a až je budu mít pěkně pohromadě, tak to pošlu hygieně, ať to přezkoumají. Sice uznávám, že zdrojů kraválu je na železnici nespočetně, ale nechápu, proč největší kravál musí pocházet uměle z toho, co je de facto fungl nové. Nehodlám ohluchnout jen proto, že využívám Esko :-/
Flexaretista: Ty zvlnene plechy jsou skoro v u vseho, ono totiz vubec neni sranda v takove plose neco svarit aniz by se to zkroutilo. Za parní éry na to údajně existovala extra profese. Maník s velým autogenem co podle mistrného oka bočnice nahříval a ony se rovnaly.
Sim Dvere na hytlaku funguji standardne, za to na Btmo pred reko se s nimi mlatit nesmi, bo vypadnou z kolejic a zaseknou se, kdyz neotvirate oboje zaroven tak se zkrizi a zaseknou, a kdyz vam rupnou nervy, tak projdou zkrz dorazy a vypadnou uplne. To se pak v depu v Brode mluvi hodne nahlas a vyhradne slusne...
...zaverem posledni vec, ktera tu zaznela stale malokrat. Ta siréna je příšerná! :-)
To by totiz vysvetlovalo ty kratke soupravy :-)))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
