Praha — Soukromý železniční dopravce RegioJet (RJ) bude v Praze prodávat jízdenky ve svých prodejnách. Dvě prodejní místa se budou na pražském hlavním nádraží nacházet po stranách současného ČD Centra. První z nich, dříve patřící prodejci Cesty Wasteels, se otevře tento čtvrtek 14. dubna. Kromě jízdenek na vlaky RJ budou v nabídce jízdenky na autobusové spoje Student Agency Express, stejně jako další produkty nabízené mateřskou společností Student Agency, např. pojištění, služby autopůjčoven či zahraniční ubytování. RegioJet navíc získal možnost obchodně zastupovat DB Bahn v prodeji akčních jízdních dokladů, které lze jinak zakoupit na webu www.bahn.de. Přístup k nabídkám DB má také kancelář ČD Travel, která se nachází v sousedním ČD Centru.
Otevírací doba:
- po – pá: 8.00 – 18.30
- so: 8.00 – 11.30, 12.00 – 16.30
- ne: 10.00 – 13.30, 14.00 – 18.30
RegioJet a Student Agency díky dohodě s DB Bahn získaly přístup do prodejního systému DB, díky kterému mohou nabízet mezinárodní jízdenky jako SparNight, SparPreis, EuropaSpezial nebo Bayern–Ticket. Prodej byl spuštěn toto pondělí a bude možný na zastoupeních v Praze na hlavním nádraží a centrále SA v Ječné ulici, stejně jako v Brně na ředitelství SA v Domu pánů z Lipé na náměstí Svobody. Na ostatních pobočkách bude možné jízdenky vyzvednout druhý den po koupi. Telefonický a internetový prodej je v přípravě. Např. jízdenky EuropaSpezial Tschechien nabízí možnost cestovat mezi Českou republikou a Německem. Cenově odpovídají nabídkám SporoTiket Evropa prodávaným na eshopu Českých drah. Na rozdíl od ČD nabízí DB Bahn také zlevněné jízdenky do první třídy – např. Berlín se prodává od 29 eur v 2. třídě a od 49 eur v 1. třídě. SA tak bude nabízet jízdenky na dálkové spoje DB, autobusy SC Bus/DB Expressbus Praha – Norimberk, španělské rychlovlaky AVE, francouzské TGV nebo spoje Eurostar Brusel – Paříž – Londýn. V nabídce je také mnoho přestupních relací.
IC RegioJet tiše pokračuje s přípravami
Ačkoliv vozová garnitura pro vlaky IC RegioJet Praha – Ostrava – Žilina zatím zůstává bez komentářů, dopravce pokračuje s přípravami projektu a datum startu směřuje na začátek léta. V současné době má k dispozici tři lokomotivy řady 162, které prošly technicko–bezpečnostní zkouškou a čekají na finální schválení Drážním úřadem do provozu. V rámci prvních jízd budou pronajaty tuzemským nákladním dopravcům. Někteří z nich již zájem projevili. Naplno běží náborová kampaň na palubní personál. Zatímco v dřívějších měsících hledal RJ zájemce o místa strojvedoucích, nyní poptává zaměstnance na pozici palubních stevardů. Kampaň běží ve spolupráci s Ekonomickou fakultou VŠB–TU Ostrava, která zajistí také prostory pro konání náboru. Minimální požadavky jsou maturita a aktivní angličtina či němčina.
Zdroj: Student Agency, RegioJet, ŽelPage


Tyden na to zarivka blikala i v OeBB, ale ty mam rad. Sice to nedokazu presne vysvetlit, ale jsou fajn...
Korektnost a cestnost? Jakoze SA tenhle skandalni pripad ututlala pred novinari, zatimco CSAD o te chybujici pracovnici samo natocilo reportaz a poslalo to do televize? Nebo jakej presne byl mezi CSAD a SA rozdil? Jak dopadla stiznost u SA?
Jinak mezi nami vymluvu "nemuzu" povazuji za mnohem mene korektni a cestne jednani nez natvrdo recene "nechci". Ale mam pocit, ze o kokrektnost a cestnost tady vlastne ani nejde...
- chcete jet do Brna
- jdete si to koupit do CSAD (pricemz se nejedna o jejich spoje) ... neuspesne, prestoze to jit melo
- nastvany jdete k pobocce SA a chcete to same - koupit jizdenku jineho nez jejich spoje ... neuspesne, bo konkurence
- jejich vlastni spoje pouzit nechcete kvuli nenavaznosti spoje (nutnost pouzit MHD, coz je pochopitelne)
- nikoliv nastvany, ale primo na@rany odchazite zklamane pryc
Aniz bych se ted chtel priklanet tam nebo onam, pokusim se o nestrannou zalezitost - hodnoceni kdo co proc:
- CSAD vam lhali
- SA se chovaji komercne
- spoje SA vam nevyhovuji a na spoje co vam vyhovuji vam nikdo nechce/nedokaze prodat jizdenku
Predpokladam, ze v pripade spoju na Ostravu (tedy nedotovanych) bude dochazet k podobnym problemum, ovsem nikoliv jen ze zlute strany. Stejne tak jako vam u RJ nebudou prodavat jizdenky na potemkina, vam neprodaji v kozenkovem expresu listky na zlutovlaky. To je proste dan za zlepseni komfortu, ktera - ano, uznavam - muze ponekud zkomplikovat cestovani (zejmena pri zpozdeni a ujeti pripoje).
Ovsem komplikace jsou tu uz ted - pokud vinou CD dojde ke zpozdeni vlaku a me ujede rychlik/expres/ICEC (na Ostravu), dalsim spojem je potemkin, diky kteremu bych se mohl aspon cast ztraceneho casu dohnat... jenze tudle, dohnat ho muzes, ale zaplat za nasi chybu ... a my ti umoznime, velevazeny kastane, svezt se nasim umele protezovanym nadvlakem.
Kazdopadne, jak si CD zaridi jizdenky pro Potemkina, jak si RJ bude prodavat listky na zlutovlaky a po case i Leo od Hame letenky na ty jejich "clankove tramvaje" (neni mysleno hanlive), to je jen a pouze jejich vec. A uvidime, kdo z nich vyjde cestujicim vice vstric a jakym zpusobem.
U CD me treba docela mrzi, ze jejich eshop je - bohuzel i po pomerne velkem mnozstvi zmen a zlepseni v posledni dobe - porad spise sexshop. Nez se tam proklikam, jebne me z toho. Na mobilu nepouzitelne, pri ne prave stabilnim mobilnim pripojenim notesu pri jizde vlakem zrovna tak. Takze jsem hodne zvedavy, jak na tom bude v porovnani s timto zluty eshop ... a tak dale.
Chtěl jsem jet v neděli večer do Brna a rád jsem používal přímí spoj společností Burda/SAD Lučenec s odjezdem 18.15 z Plzně (http://www.portal.idos.cz/Data/pdf/L000106_101212_98902.pdf), vydal jsem se zakoupit jízdenku na CAN (centrální autobusové nádraží), kde mi pracovnice společnosti ČSAD autobusy Plzeň odmítla jízdenku prodat s odůvodněním, že do Brna jízdenku s místenkou koupit nelze, to byla lež, protože jsem si před tím tuto jízdenku v Brně koupil alespoň desetkrát. Podal jsem na pracovnici stížnost a odpověděl mi ředitel ČSAD, že pracovnice pochybila a bude vyřešeno.......
zklamán jsem odešel do SA, kde mi také odmítli prodat jízdenku s odůvodněním, že na trase kde jezdí oni na cizí spoje jízdenky neprodávají....
spoj SA jsem nechtěl použít, protože jsem nechtěl se tahat s kufrem na Zličíně do metra a přejíždět na Florenc, když jsem mohl jet přímo a ještě ke všemu malinko laciněji (ale o cenu mi nešlo).
a teď jak to souvisí s článkem a s mými jinými příspěvky, pokud bude SA/RJ přistupovat k prodeji vlakových jízdenek podobně (ano nemůžu to teď tvrdit, ale obavy mám a proto jsem je vyslovil), tj. na trasách kde jezdí SAEx nebude prodávat vlakové jízdenky, tak to bude poměrně velké zhoršení vůči CW....
proto nabádám neslavme dopředu a vyčkejme jaká skutečně bude úroveň prodeje....
a ještě k systému hodnot, proč tu haním SA a nehaním ČD...
já si vždy vážím v první řadě a především na korektnosti a čestnosti, a to u SA bohužel je velmi špatné, je tam velký rozdíl mezi tím co se hlásá a co je skutečnost
- neni mozne sehnat listky pred odjezdem, bo je vyprodano
- neni mozne stat v autobuse, bo jsou listky vzdy s mistenkou
- vozi jen na spatny Zlicin, pritom vetsina cestujicich ma cil v Sherwoodu pred hlavnim v Praze nebo v dochazkove vzdalenosti Florence
- nezbyly na me oblibene noviny
1) rec je o necem uplne jinem
2) nejednalo se o unos do Jihlavy, kdyby ten unos byl ojedinely, tak bych to taky nehrotil.......
stejně tak ne vše co je žluté je automaticky super...
Ale takové ČSA a Aeroflot na lince do Moskvy by měli být taky konkurenti - a codeshare tam mají ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
