Odorheiu Secuiesc - V železniční stanici Odorheiu Secuiesc v rumunských Transylvánských Alpách došlo 6.2.2008 ke kuriózní nehodě. Padesátipětiletý strojvedoucí Ioan Colceriu nezajistil dostatečně lokomotivu a odešel k dopravní kanceláři pro zapomenuté dokumenty. Stroj se poté rozjel samospádem a strojvůdce, který to zahlédl, se neprodleně pustil do pronásledování stroje taxíkem, na který si mávl před nádražní budovou. Po šesti kilometrech se mu skutečně podařilo poměrně pomalu jedoucí stroj dohnat. Pokusil se naskočit, při tom však uklouzl, spadl pod kola a zahynul. Lokomotivu se podařilo zastavit až po dalších 26 kilometrech jízdy.
zdroj: ČT1, Teletext, strana 163, 7.2.2008
Při sepnutí kompresoru došlo k odbrždění přímočinné brzdy a automatika zareagovala tak jak bylo nastaveno: Po odbrždění jeď vpřed rychlostí 30 km/h a nepřekroč nastavený výkon motoru.
Při rekonstrukci bylo vše nastaveno tak jak bylo popsáno a po odbrždění přímočinné brzdy se tatáž souprava dala do pohybu a dojela z Brna dol. n. do Skalice n. Sv.
Jak doslo k odbrzedni uz "vim", je to napsane tady. Ale jak se stalo, ze se ta souprava nerozjela na jih, ale na sever, tzn. do kopce?
Bylo to laicky tak, ze vlak stal s motorem v chodu v necem, co by v aute odpovidalo rucni brzde a zarazene "jednicce" (a trochu automat, takze by to nezdechlo)?
Diky
M: Mezi Nažidly a tímto případem je 45 rozdílů (pro méně chápavé - 19 mrtvých a 26 těžce zraněných)
Velice mne těší, že jsem Vás dojal k slzám smutným (a možná také pravdivým) příběhem jednoho strojvedoucího. Osobně tohoto strojvedoucího nelituji, protože si za svoji situaci může sám. Jediné, co jsem ochoten přijmout, je to, že se tomuto člověku (jistě svojí chybou poučenému) po uplynutí trestu dá druhá šance na méně exponovaném místě.
Ano, zamackl jsem slzu. Clovek si jednou necha ujet lokomotivu a do konce zivota mu to chudakovi nikdo neodpare... To je snad jasny, ne? Proc bych mel byt jen naznacovat litost? Protoze to je chudak zeleznicar a kdekoliv jinde by mu to proslo?
Mozna jo, mozna toho ridice od Nazidel jeho byvaly zamestnavatel vezme pak zpatky a zapomene na to. Mozna:)
A to několikrát a opravdu velmi pomalu.
Víte ono "nechání si ujet lokomotivu", natožpak vlak, je vyšetřujícími orgány většinou ohodnoceno jako trestný čin obecného ohrožení :-(
Pokud se informace jistého Besta zakládá na pravdě (jakože je to možné) tak jde o řídký případ "milosti" po uplynutí soudního zákazu činnosti.
Zeptejte se nějakého strojvedoucího co je lepší. Zda dlažba, nebo po dobu soudního zákazu čistit motory, pak si udělat znovu všechny zkoušky a nakonec na záloze posunovat vagony po stanici bez možnosti dalšího postupu (protože toto vám do konce života nikdo neodpáře, naopak se o tom "v pravou chvíli" zmíní).
Jen se prosím nejdřív přesvědčte, že nemá po ruce kladivo či jiný útočný předmět :-)
1) Bouchlo mne do očí, že (rumunský) fíra honil ujetou mašinu taxíkem /dročkou). Bohužel zahynul.
2) z obecné diskuse o lidském neštěstí jsme se posunuli k legálnímu i nelegálnímu naskakování a seskakování na pohybující se vozidla u drah (předpisy se měnily v čase i zemích)
3) Pohovořili jsme o posunu odrazem a trhnutím v rámci normativů /jézusmaríjá z mého pohledu před 30ti lety/
4) Zavedli jsme diskusi o sankcích/ochraně fíry při porušení vlastně čehokoliv.
A to jen proto, že mne zaujalo, že lze ujeté kolejové vozidlo honit taxíkem ....
(asi v roce 1971 - 2, jsme coby žáčci 9. třídy na volně přístupném zadním stanovišti tramvaje linky 16 v HLMP svévolně zvonili dupáním na pedál. Řidič tramvaje nám chtěl (oprávněně) nabacat, ne domluvit. Spolužák oběhl tramvaj a zahodil mu kliku do parku a rozhostil se božský klid ..... Stalo se u Orionky. Dlužno dodat, že dosud, do svých dnešních 51 jar, jsem neviděl fíru s větším egem, než onoho řídiče tramvaje vzor Křižík - a to už asi odhadem přesluhoval)
Ani jeden z vas mi nijak nevyvratil (no, spis jste ho opakovane potvrdili) muj nazor, ze za ten "prestupek" strojvedoucimu noty nadosmrti neseberou. Tecka.
Stačí Ti to takhle, nebo to potřebuješ ještě více polopatě?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.