Belfort - Prezidentka SNCF Anne-Marie Idrac včera oznámila, že společnost objedná 80 TGV Duplex s opcí na dalších 40 kusů. Odhadnutá cena zakázky je přes 3 miliardy €. V každém případě je třeba ještě vyčkat několik dní, než bude tento obrovský obchod oficiálně potvrzen oběma stranami.
25 milionů EUR za jednotku
Toto oznámení okamžitě vzbudilo ohlasy ve všech 3 regionech, kde má Alstom své aktivity. Lokomotivy jsou vyráběny ve městě Belfort, řídící vozy v alsaském Rechishoffen a zbylé vložené vozy jsou kompletovány v La Rochelle. Alstom již nyní pracuje na výnosném kontraktu na 100 TGV Duplex, který byl uzavřen dříve, a který má být dokončen na konci roku 2008. Továrna v Belfort momentálně chrlí dvojici lokomotiv každých 14 dní. Tempo bude muset být navýšeno. Alstom potvrdil, že se cena jedné kompletní jednotky TGV Duplex blíží částce 25 mil. EUR. Je to nyní již téměř 3 desetiletí, co SNCF rozběhla projekt TGV. První kus rychlovlaku pro trať Paris Sud-Est byl odebrán v červenci 1978. Nyní je TGV již zaběhnutým standardem nejen ve Francii, ale i v řadě dalších zemí v zahraničí.
560 jednotek v provozu
109 jednotek denně zabezpečuje spojení s pobřežím Středozemního moře, 105 jednotek míří k Atlantiku. Produkty na bázi TGV jezdí ve Španělsku, Belgii, Velké Británii, Nizozemí a Jižní Koreji. A v žádném případě nevypadá, že by se tato šňůra úspěchu mohla zastavit. Již tuto neděli 10.6.2007 zahájí provoz TGV Est, které bude jezdit rychlostí 320 km/h. Soupravy jsou vybaveny silnější a výrazně lehčí motorizací, což přinese zlepšení jízdních vlastností a výrazné snížení nákladů.
Anne-Marie Idrac rovněž oznámila, že SNCF podepíše s Alstomem kromě smlouvy o zakázce na TGV také smlouvu na dodávku regionálních vlaků v období 2008 a 2009. Alstom zažívá na konci tohoto desetiletí vskutku období žní. V roce 2010 přenechá TGV místo zcela nové generaci vlaku o velmi vysoké rychlosti AGV, který by měl ještě více zkrátit vzdálenosti a díky ještě nižší energetické náročnosti rověž snížit náklady. Alstom Transport nyní ovládá 20,8% železničního trhu na světě. Je přítomna v 60 zemích světa a zaměstnává 26.000 lidí. V říjnu 2006 vešla v platnost smlouva na výrobu 500 nákladních lokomotiv pro Čínu formou společného projektu.
zdroj: L'Est Républicain
1 2 | Zpráv na stránku: |
nová éra cestováni po vysokorychlostní želznici ve 21 století.....Vláda ODS se rozhodla vybudovat páteřní vysokrychlostní tratě spojující prahu z se západní evropou díky 30let starým jednotkám TGV pač nemáme na nový....:)))
TGV by mělo mít lokomotivu na obou koncích, za ní transformátorový vůz + xx vložených vozů s hnacími podvozky. Takže kam nacpat ten řídící vůz to mi zůstává záhadou, ovšem nevylučuji možnost, že se konstrukce a uspořádání se mohlo změnit, přeci se to za těch xx let upgradovalo a oranžový vláček z encyklopedie už mi asi nebude stačit :D
Georgo: zlaty zpravy o regionovach - taky tam muze byt zprava typu: Rychlik XXX dojel dnes poprve od zavedeni JR vcas. Drazni inspekce tento incident vysetruje.
Os vlak YYY dnes poprve disponoval tekouci vodou. Za skvele zlepseni sluzeb budou odevzdany premie vedeni CD za skvelou praci....
Takze zlaty regionovy :D
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.