..: Do roka budou jezdit do Opavy el.jednotky ř.471 :..

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Nové jednotky mají být nasazeny na jízdu z Ostravy do Opavy,Českého Těšína a Přerova. Každá souprava vyjde na zhruba dvě stě milionů korun a do roku 2007 jich má být nasazeno třicet,z toho polovina třívozových jednotek na Ostravsku. Nákup vlaků je hrazen z prostředků Českých drah, programu ministerstva dopravy či z úvěru od sdružení železnic Eurofirma.

Elektrické jednotky řady 471 jsou dvou a třídílné dvouposchoďové příměstské jednotky. Jejich vývoj se datuje už z konce 80. let, kdy začala projekce podobných jednotek, dnes řady 470.Jednotlivé vozy mají hliníkovou skříň, dále mají IGBT měniče, napájené přímo z troleje, z čehož vyplývá velká celková účinnost. Jednotky mají asynchronní pohon, jsou řízeny počítačem a naleznete v nich i rekuperační brždění. Vlak je plně klimatizován a v elektrickém čelním voze najdete dokonce i 1.třídu. Max.rychlost těchto jednotek je 140 km/h.

Výhody rekonstrukce trati mezi Opavou a Ostravou mohou cestující pocítit už od tohoto týdne,a to i přesto,že je hotova teprve část z Háje ve Slezsku do Ostravy-Svinova. Díky zvýšení tratové rychlosti na novém úseku zvládne dnes běžný vlak jízdu z Ostravy od Opavy za 37 minut,ještě minulý týden to bylo o 10 minut více. Rychlíky osmadvacetikilometrovovou trať projedou za 24 až 26 minut. Za rok by se tyto jízdní doby měly ještě podstatně snížit.

Prohlášení firmy Tchas: V rámci této stavby dojde na trati mezi Ostravou a Opavou k výrazným změnám. Dojde ke kompletní elektrizaci trati, díky níž v budoucnosti nahradí naftové lokomotivy elektrické jednotky vyšší kvality, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a zpříjemní cestování pasažérům. Jde o kompletní rekonstrukci jednokolejné trati, včetně vybudování trakčního a zabezpečovacího zařízení začínající ve stanici Ostrava-Svinov a končící ve stanici Opava-východ, kde bude navíc vybudován i podchod pro bezbariérový přístup handicapovaných spoluobčanů. Opraví se nástupiště, všechny železniční přejezdy, mosty a propustky a zejména zabezpečovací zařízení umožňující bezpečný provoz na trati. V Opavě se dále zbuduje nový podchod a zastřešení nástupiště.

Tato stavba za 1,550 mld. Kč bude podle plánu kompletně dokončena v říjnu roku 2006.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: Lukáš Zedníček (Railman)

ilustrace této jednotky ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava geograficka ukazka trati 316 Opava-Vychod - Ostrava-Svinov Stanice Dehylov-Hlucin v polovine 20.let (sbirka Jaromir Hincica)


Railman Poslat mail autorovi | 15.12.2005 (17:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ŠVL 
16.01.2006 (10:52)  
Dosud dodávané 471 jsou stále na základě první smlouvy (tuším na cca 30 souprav). Nyní se vyhlašuje výběrové řízení na dodávku dalších 30 (!) souprav.

Na Ostravsku má být cílový stav 15 jednotek pro provoz na tratích skrz Ostravu a směrem na Těšín (přímo, a po elektrizaci i přes F-M), Opavu a Přerov.

Na pokrytí potřeby v Praze a Sp vlaků do Pardubic a Hradce Králové je počítán cílový stav přes 50 jednotek.

V té druhé dodávce mají být i 671 (dvousystémové) pro Brno a okolí. 571 (pouze střídavé) se vyrábět nebudou.
Na delší trasy se s nimi časem taky uvažuje, ale určitě ne Praha-Ostrava, Praha-Brno, ale Brno-Ostrava, Břeclav-Přerov, Praha-Plzeň a Děčín-Cheb.

V původním článku je blud o dvouvozových jednotkách - dvouvozový byl pouze jeden ze dvou prototypů (tuším že 001) a časem byl doplněn o vložený vůz. Nyní tedy žádné dvouvozové jednotky 471 nejsou. A myslím že ani nebudou - spojovat ve špičce dvě dvouvozové jednotky je větší plýtvání penězi než jezdit v sedle s jedním vozem navíc.

Zdroje:
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=29574
http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2005/5_49_471.htm
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.01.2006 (8:14)  
Pro Ostravana:
Co máte proti 460, jsou náhodou hezčí než 471 a navíc na svojí dobu to byly nadčasové stroje, tak nevím co by s níma měli začít dělat. Snad jen by je mohli začít znovu vyrábět. Taková stovka těchto nových souprav by byla fakt suprová! 471 nejsuo špatné, až na to že vypadají jako sešláplá krabice, ale na 460 nemaj!
19.12.2005 (23:58)  
POkud vím, jednotky řady 471 se dodávají stále na základě prvotního kontraktu někdy z roku 1995, ev. jeho dodatků, ne?

Elektrické Desiro lze kapacitně samozřejmě zvětšit, obvyklý je jeden-dva vložené vozy.
19.12.2005 (23:42)  
ad JTB : samozřejmě, že by to elektrické Desiro dokázalo. Nevíte náhodou kolik stojí ? Dvojdílné motorové má kapacitu 121 míst k sezení, délka cca 42 metry. Cena údajně cca 70 milionů Kč. Elektrické bude poněkud dražší. Na dosažení kapacity 300 mist EJ 471 potřebujete tedy 3 soupravy o celkové délce 126 metrů. EJ 471 měří cca 80 metrů. Problém, kde takové vozidlo vzít není. Stačí, aby se ve veřejné obchodní soutěži, do níž se výrobce elektrického Desira přihlásí, "přebije" nabídku konkurence na EJ 471, jak technicky (kapacita souprav, podíl tuzemských dodavatelů), tak finančně. Obávám se, že výrobce Desira není schopen tato kritéria splnit. Platí to i o Talentu.
19.12.2005 (12:41)  
Jaryn: koukám, že už podruhé jsi se tu do někoho navezl skrz Desiro. IMHO je to v elektrickém provedení fakt nejvhodnější vozdidlo pro tyhle výkony. A myslím, že i ekonomicky je výhodnější, než předražená 471ka. To se nesmí říkat?
registrovaný uživatel NolthA
19.12.2005 (10:32)  
No ta polovina se mi zdá taky jako nějaký nesmysl. Už je to nějaký čas tak se proslýchalo že až bude těch 30 jednotek tak by měli být nasazeny i na trat 231 kde budou určitě také využity. Ale v zásadě je mi to jedno, já jsem přesídlil do Brna a tady jsou akorát 560, a nic jiného tu asi dlouho neuvidíme, takže mě to vše nechává naprosto klidným.
registrovaný uživatel Jaryn
19.12.2005 (7:44)  
2JTB: Fakt nechápu co na tom siemensu vidíte
18.12.2005 (1:37)  
ALe to jistě, pane Zikmunde. Ale to by dokázalo i jiné vozidlo, třeba elektrické Desiro či Talent.

Spíš je problém, kde taková vozidla vzít...
17.12.2005 (20:13)  
Při vši úctě k lok 749 (ex T 478.1,2), které jsou podle mne tím nejlepším, co bylo pro osobní dopravu v trakci 70 vyrobeno, + 4 Bt je 471 z hlediska trakčních vlastností na tom mnohem lépe. Podle SJŘ je stanovená rychlost 100 km/h, je ovšem otázkou, zda zastavující osobní vlak tažený lok 749 nebo motorovým vozem 843 může reálně této rychlosti jednak dosáhnout a jednak jak dlouho touto rychlostí pojede.
Pokud by se nasazením 471 mezi každým místem zastavení zkrátila jízdní doba pouze o půl minuty (jízdní dobu lze zkrátit pouze při rozjezdu nebo brzdění), tak se jízdní doba O.Svinov – Opava východ zkrátí o 4 minuty. 471 má sice jen 3 vozy, tj. šestery dveře co je méně než 8 dveří o čtyř Bt. Jenže dveře jsou u 471 dvojité, v úrovni nástupištní hrany, takže výstup a nástup je rychlejší (460 je na tom s dveřmi stejně jak jako klasické vozy).Pokud by se současné pobyty zkrátily na "tzv. trojúhelníčkové", tj. pobyt kratší než 0,5 minuty, tak by se na pobytech ušetřily také nejméně 3 minuty. Tzn. nejméně 7 minut. Nechci spekulovat, ale myslím si, že nasazením 471 by se jízdní doba "zastávkových osobních vlaků" zkrátila o 10 minut.
registrovaný uživatel Ostravan
17.12.2005 (10:51)  
Ad Rumcajs: Ano, jezdily soupravy 750+6*B, ale jaký byl interval vlaků - byl dvouhodinový, proto byly vlaky plné, nyní je hodinový. Tato trať si zaslouží lepší soupravy než dosud, žádné Bt, Bdt, ani morálně i fyzicky zastaralé 460. V současné situaci není rentabilní mít tady 471, když jich ani v Praze není dostatek. Ale mělo by se konečně začít něco dělat s 460. Těším se, až sem za 5 let přijdou 471 A JSEM HLAVNĚ ZVĚDAV, CO K NÁM PŘIJDE. DOUFÁM, ŽE 471 050 - 471 070 A ŽE NEDOJDE K TOMU, ŽE K NÁM PŘIJDOU 471 001 - 471 020.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko