Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
749.244-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Návarov - Plavy - Datum: 14.2.2009 - Autor: Petr Lux - Pozn.: Sbohem krásko... - Zobrazeno: 4020x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
b68: omluovat se za rozbor asi není nutné,když v tom máte praxi z provozu.Rád se poučim.
bazala68 souhlasím s tebou ČD nemají lokomotivy na vozbu těchto rychlíkůjediná možnost by byla nahradit 842, které jezdí na lokálkách poloprázdné nahradit 810 nebo 814.
Fotka je to hezká. 244 byl hezký stroj.Ani nevím, kdy a kde jí zahoření odsoudilo do věčných lovišť
A nyní jedna zajímavá úvaha - srovnání:
Ono je něco jiného pro 749 popojíždění s rekreáky po pacifiku a rychlík do ČB, přestože jeho hmotnost je pouze 100 tun. Nabízí se zde ve vozbě rychlíků Praha - ČB oběma rameny zajímavé srovnání jízdních dob a hodinového průměru. Rychlík do ČB přes Tábor je veden lokomotivou 363, má průměrně 7 vozů a cca 280 tun. Jeho jízdní doba je 2h 42min na trase 169 km, tedy hodinový průměr 62,6 km/h a zastavuje tuším pětkrát. Jinak jede vpodstatě v ustáleném režimu výkonu. Rychlík přes Protivín, to je 192 km s jízdní dobou 3h 9m, tedy průměrem 61,6 km/h a staví na každé mezi. Tedy jízdní průměry v motorové i elektrické trakci jsou totožné ovšem v rozdílných režimech daných i charakteristikou tratí. Pro motorovou trakci tato vozba je mnohem náročnější. 749 má svá léta, je jim přes 40 let a na toto nebyly asi stavěny, protože obraty jsou opravdu na krev. Pak se stává, že bardota jezdí "na krev", to je pochopitelné, ale stíhá. Pokud si pamatuji, tak i 008 jezdila v létě jako pětiválec. Že jí to nepomůže je nasnadě. Navíc pro turnusovou potřebu v Praze je 749 jen tak tak. Stahují se z Olomouce a asi i od jinud. Jezdí, co je provozní. Potom se musí zákonitě stát, že nastávají problémy při denním proběhu cca 800 km. Na vozbu rychlíku Praha - ČB přes Protivín, nemá dráha odpovídající vozidla. 842 je málo a jsou sólo na osobácích. 854 jakbysmet, mají výkony jinde. Co tam tedy nasadit? Brejle v Praze nejsou a asi ani Desira by to moc nevytrhly. Prostě v parku vozidel je zde mezera, protože takto náročné výkony dříve nebyly a proto je bohužel nutné brát za to, co to dá, protože zpoždění se netolerují a jsou drahé. Bardotka má sice regulaci motoru tzv. "polykač kuliček", ale něco jiného je to tam nasypat, aby další stupeň následoval ihned po poklesu špičkového proudu a nebo pozvolný rozjezd a přidávání postupné po poklesu proudu TM na úroveň nižší. Kolegové s praxí za kniplem jistě vědí, jak to myslím.
Omlouvám se za obsáhlý rozbor situace, ale komenty níže mě přivedly na tuto myšlenku.
A nyní jedna zajímavá úvaha - srovnání:
Ono je něco jiného pro 749 popojíždění s rekreáky po pacifiku a rychlík do ČB, přestože jeho hmotnost je pouze 100 tun. Nabízí se zde ve vozbě rychlíků Praha - ČB oběma rameny zajímavé srovnání jízdních dob a hodinového průměru. Rychlík do ČB přes Tábor je veden lokomotivou 363, má průměrně 7 vozů a cca 280 tun. Jeho jízdní doba je 2h 42min na trase 169 km, tedy hodinový průměr 62,6 km/h a zastavuje tuším pětkrát. Jinak jede vpodstatě v ustáleném režimu výkonu. Rychlík přes Protivín, to je 192 km s jízdní dobou 3h 9m, tedy průměrem 61,6 km/h a staví na každé mezi. Tedy jízdní průměry v motorové i elektrické trakci jsou totožné ovšem v rozdílných režimech daných i charakteristikou tratí. Pro motorovou trakci tato vozba je mnohem náročnější. 749 má svá léta, je jim přes 40 let a na toto nebyly asi stavěny, protože obraty jsou opravdu na krev. Pak se stává, že bardota jezdí "na krev", to je pochopitelné, ale stíhá. Pokud si pamatuji, tak i 008 jezdila v létě jako pětiválec. Že jí to nepomůže je nasnadě. Navíc pro turnusovou potřebu v Praze je 749 jen tak tak. Stahují se z Olomouce a asi i od jinud. Jezdí, co je provozní. Potom se musí zákonitě stát, že nastávají problémy při denním proběhu cca 800 km. Na vozbu rychlíku Praha - ČB přes Protivín, nemá dráha odpovídající vozidla. 842 je málo a jsou sólo na osobácích. 854 jakbysmet, mají výkony jinde. Co tam tedy nasadit? Brejle v Praze nejsou a asi ani Desira by to moc nevytrhly. Prostě v parku vozidel je zde mezera, protože takto náročné výkony dříve nebyly a proto je bohužel nutné brát za to, co to dá, protože zpoždění se netolerují a jsou drahé. Bardotka má sice regulaci motoru tzv. "polykač kuliček", ale něco jiného je to tam nasypat, aby další stupeň následoval ihned po poklesu špičkového proudu a nebo pozvolný rozjezd a přidávání postupné po poklesu proudu TM na úroveň nižší. Kolegové s praxí za kniplem jistě vědí, jak to myslím.
Omlouvám se za obsáhlý rozbor situace, ale komenty níže mě přivedly na tuto myšlenku.
27.10.2009 (20:13)
Ať se má dobře naše bardotka v křemíkovém nebi :)
U těch "bardotek" jde o to, že v Praze měli volné výkony zatímco na Budějice jezdí pořád zpoždění. Přijede objede vlak udělá brzdu a jede. Žádný vystávání a navíc Budějovičtí fírové jezdí způsobem z místa 8 a potom dolu.
27.10.2009 (17:15)
Jako vždy parádní fotka! Děkuji za krásnou vzpomínku na jednu z nejlépe udržovaných a nejspolehlivějších pražských bardotek. A není poslední, hlavy z Vršek nechali jezdit 749.102 s poruchou jednoho válce pouze na pět válců a jezdit, jezdit... až jim zdechla u Budějovic. Asi mají příkaz shora neudržovat a oddělat je do šrotu. Jinak fotka za 5*
27.10.2009 (16:24)
Chudinka/y .....
27.10.2009 (13:27)
JTB: To bylo tuším při srážce s autem na přejezdu mezi Čížovou a Pískem že? Jinak omluva za OT.
27.10.2009 (13:13)
180 si už ale taky jeden karambol letos odbyla, přišla při něm ale "jen" o trikolórový pluh; poslední relikvii z 749.135.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko