Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
DR 230.002-8 + 372.004-2 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Děčín-Prostřední Žleb - GPS: 50°47'32.602"N, 14°13'45.871"E » - Datum: 8.6.1991 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu, R 370 Pannonia - Zobrazeno: 6809x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
27.02.2011 (15:44)
Tohle spíše vypadá na „náhradní soupravu" jedoucí „včas" sestavenou z vozů, které byly přidávány v Praze, zatímco kmenová souprava někde uvázla.
Jamil : možná jízda odbočkou, napěťová výluka, apod.
Woky : lok 230 DR / 372 (ES 499.2) ČSD byly koncipovány jako vozidlo pro obě železniční správy ...
Jamil : možná jízda odbočkou, napěťová výluka, apod.
Woky : lok 230 DR / 372 (ES 499.2) ČSD byly koncipovány jako vozidlo pro obě železniční správy ...
Zajímavé je...pokud dobře vidím, že pantografy jdou dole??? Jinak krásná vzpomínka na to co už bylo. I když vnitřky některých rychlíkových vagonů jsou neměnné...
Z jakého důvodu jsou v čele lokomotivy ČSD i DR? 372 i její odvozenina pro NDR snad byly koncipované tak, aby bez problémů jezdily i u sousedů.
Fotka úžasná, určitě si zaslouží plný počet, už jen pro tu atmosféru. Vypadá to na mimořádnost, protože Pannonka v té době vypadala oficiálně takato: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=370&rok=1992. Jestli tomu tak bylo i ve skutečnosti si už nepamatuju :o)
Také mě zprvu zarazilo, jak málo vozů Pannonka na snímku má, ale je to super fotka!
Pro tyhle vlaky s dálkami vonícími jmény, která už jsou většinou minulostí, mám slabost, nebylo by ještě něco v archivu, vážení "historici"? Nejlépe něco z trati přes Vysočinu, kde ještě v 90. letech jezdily vlaky jako Balt-Orient, Csárdás, Vindobona, Hungaria... a ještě dříve pak Meridian, Rujana, noční Transdanubium, Trakia, Vitoša, Saxonia, Mamaia a další...
Dnes jen obyčejné rychlíky z Brna do Prahy.
Pro tyhle vlaky s dálkami vonícími jmény, která už jsou většinou minulostí, mám slabost, nebylo by ještě něco v archivu, vážení "historici"? Nejlépe něco z trati přes Vysočinu, kde ještě v 90. letech jezdily vlaky jako Balt-Orient, Csárdás, Vindobona, Hungaria... a ještě dříve pak Meridian, Rujana, noční Transdanubium, Trakia, Vitoša, Saxonia, Mamaia a další...
Dnes jen obyčejné rychlíky z Brna do Prahy.
25.02.2011 (17:19)
Faktem je,že Panonka nebyla na pohodlí bůhvíco,hlavně jezdila příšerně natřískaná,zejména v létě.
Lepší byl "Meridian" (Beograd-Sassnitz s přímými vozy do Malmö) a úplně nejplepší byl "Istropolitan"(Bratislava Nové Mesto-Berlin),ten jezdíval poloprázdný a měl i lepší vozy.I "Metropol" byl fajn,ale ten jezdil jen přes sezonu.
Úplně nejlepší-v té době tak trochu svým způsobem "vlaky vyšší kvality" byly Ex "Hungaria" a "Progress".
Lepší byl "Meridian" (Beograd-Sassnitz s přímými vozy do Malmö) a úplně nejplepší byl "Istropolitan"(Bratislava Nové Mesto-Berlin),ten jezdíval poloprázdný a měl i lepší vozy.I "Metropol" byl fajn,ale ten jezdil jen přes sezonu.
Úplně nejlepší-v té době tak trochu svým způsobem "vlaky vyšší kvality" byly Ex "Hungaria" a "Progress".
foto super,na můj vkus PANONIE dost málo vozů,ale když to píše autor...jik se pamatuji vždy na to,že měla více jak 10 vozů.a co se týče čistoty,málo kdy čistých,spíše to byla špína mezi vlaky,důvod???asi nastíhali čistit,nebo to nemělo smysl.vlastní zkušenosti 90 let.
Asi před čtyřmi roky jsem cestoval Pannonií z Brna do Prahy a byl to pro mě hrozný zážitek. Vagóny špinavé, ten náš netopil, plno snědých spoluobčanů, no prostě hrůza. Od té doby volím raději vlaky vyšší kvality.
Asi nepřetrhli. Poptávka poklesla. Ale Panonka mívala nemálo specifických kouzel.
Např cca 1978 v Rumunsku zapršelo a byla povodeň. A Panonku odřekli (byl jsem tehdy na Bubnech). A v další šichtě najednou Panonka pod normálním číslem a dokonce trochu "v předstihu". Dotaz "jak to, že jede s náskokem? Nebo je to ta včerejší?" byl zcela na místě. Odpověď "Ne. To je ta předvčerejší".
Navíc Panonka mívala tak mimořádně špinavé vozy, že bylo radno si vybrat jiný spoj. (Já v té době volil Š 120. Ono totiž z Prahy do Děčína jezdily rychlíky déle, než za císařa pána, hustě přes dvě hodiny.)
Např cca 1978 v Rumunsku zapršelo a byla povodeň. A Panonku odřekli (byl jsem tehdy na Bubnech). A v další šichtě najednou Panonka pod normálním číslem a dokonce trochu "v předstihu". Dotaz "jak to, že jede s náskokem? Nebo je to ta včerejší?" byl zcela na místě. Odpověď "Ne. To je ta předvčerejší".
Navíc Panonka mívala tak mimořádně špinavé vozy, že bylo radno si vybrat jiný spoj. (Já v té době volil Š 120. Ono totiž z Prahy do Děčína jezdily rychlíky déle, než za císařa pána, hustě přes dvě hodiny.)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko