..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Miroslav Zikmund":

  1 2 3 4 5      Komentářů na stránku:   
ZdrojKomentářDatum
Zpráva 6700M@ra : ano, infrastruktura se může přizpůsobit provozu, jenže to by musel existovat nějaký dlouhodobý výhled, tak na nějakých 20 let dopředu. Čili to, čemu se říká dopravní politika ... tedy dlouhodobá státní koncepce, v jejímž rámci bude úplně jedno, který dopravce bude nasazovat svoje vozidla na vlaky. Přitom na jedné trati mohou jezdit vozidla více dopravců podle universálního tarifu. Čili model německý či švýcarský. Součástí té státní (vrcholové) koncepce bude pochopitelně koncepce krajská (regionální), čili ta výsledná koncepce bude skládačkou koncepcí regionálních a státní. Takže když si kraj umane, že na trati Kolín – Praha chce mít nastupiště na 4x471[3], protože tam objedná tak dlouhé vlaky, tak je holt bude muset majitel dopravní cesty (tedy stát) postavit.

"aa" – na rozvrat na 120 stačí drobet listí nebo sněhu na stoupání z Dejvic na Veleslavín nebo při průjezdu Stromovkou ...
Pochybuji, že nastoupí marketinkové a podobné útvary s košťátky a kyblíčky s pískem ...
Užil jsem si to onehdá mezi Měchenicemi a Mníškem, kupodivu ne při rozjezdu z Klínce. Pak snad někdo pochopí, že jedna hnací náprava u vozidla 814 je tupost.
25.11.08 - 18:59
Zpráva 6597Jo, DKV Praha vyhlásilo pátrání po provozuschopných bardotkách, které budou na R Pha – Písek – ČB jezdit. Se dvěma vozy o celkové hmotnosti cca 90 tun nebude s jízdními dobami problém, možná se tam dočkáme i jednovozového patra. Na druhou stranu nápad, kdy se pojede na trase dlouhé 192 km trakcí 70 nebo 80 pod trolejí na dráze dlouhé 102 km je poněkud je zarážející. Nafta na tuhle legraci bude stát cca 5 200 Kč u jednoho vlaku, čili za rok kolem 22 milionů.

Rovněž podle posledních informací z DKV by neměl být uskutečněn nákup německých ojetin, patrně proto, že jsou nejméně o jeden stupeň kvalitativně výše než "vlaková loď". Takže koženkový luxus na EC/IC bude pokračovat.
15.10.08 - 19:02
Zpráva 6574Joska Holibajda : nejde vůbec o to, kolik hnacích náprav budete mít zapojeno. Když vyřadíte jeden podvozek (jednu motorovou skupinu), tak s tím vlakem pojedete taky. Případů, kdy stařičká bobinka jela z Košic do Prahy "na půl" jsou za ta léta stovky.
Tady jde o to, že tzv. skluzová ochrana u starších elktrických a motorových lokomotiv funguje zjednodušeně tak, že se porovnává napětí mezi motory, které závisí na otáčkách. Když napětí dosáhne určité hodnoty sepne tzv. skluzové relé. U lokomotiv z rodiny "peršinků" je na kždé nápravě čislo porovnávající počet otáček nápravy a když jsou otáčky rozdílné, tak elektronika "konstatuje" skluz. Proto musí mít mít kola všechn náprav stejný průměr, resp. jsou dovoleny minimální tolerace v průměru kol jednotlivých dvojkolí.
05.10.08 - 19:32
Zpráva 6518taz : zásadně ano; tím, že bylo vypnuté traťové ZZ nefungovalo odjezdové návěstidlo z Moravičan jako závislá předvěst vjezdového návěstidla do Mohelnice a naopak. Když je na vjezdu do Mohelnice stůj tak na odjezdu z Moravičan (pro tutéž traťovou kolej) může být nejvýše výstraha, pokud u vjezdu do Mohelnice stojí vlak nebo neuvolní mezistaniční oddíl, tak bude na odjezdu stůj a dá se tam postavit jedině přivolávací návěst.14.09.08 - 13:22
Zpráva 6412mRKEF : zaplavován 1 100 litry za vteřinu ? Copak se vám prosím nelíbí ? Čtu "jedenácti sty litry za vteřinu".06.08.08 - 19:13
Zpráva 6356Toť novinka, "Pendolino jezdící mezi Prahou s (asi mělo být a) Ostravou či Polskem".13.07.08 - 12:52
Zpráva 6066František : nákladní doprava v Dejvicích je hlubokou historií, kdysi tam byly uhelné sklady.
Do Veleslavína jezdily ucelené soupravy Wapek na vlečku teplárna. Teplárna ovšem topí plynem, uhelné kotle se staly zákazníkem Kovošrotu. Jinak nic ... Ona ta tunelová trať včetně podzemních Dejvic nebrání tomu, aby tam jezdily nákladní vlaky. Ve Vídni se občas taky po kolejích a tunelech S–Bahnu prohání nákladní vlaky.
07.05.08 - 17:08
Zpráva 5917R 1463 ÚPA : já si už nějakou dobu pohrávám s myšlenkou obtěžovat s těmito ušmudlaninami paní ombudsmanku ČD, co s tím jako hodlá udělat.
Cestujícího nezajímá že se jedná o zahraniční soupravu … to si ostatně, pokud je gramotný, přečte na vozech …

Tomislav Stokurev : pokud s nastavenými pravidly autor nesouhlasí, tak nikam svoji fotku umísťovat nemusí.

Který článek Ústavy je takto nastavenými pravidly porušován, můžete být prosím konkrétní.

V rozporu s autorským zákonem by bylo komerční využití díla bez souhlasu autora.
01.04.08 - 17:25
Zpráva 5854PKP si prostřednictvím (panem pawlikem jmenovaného "samozvaného") mluvčího pana Zikmunda dovoluji požádat váženého pana happy o sdělení, kde na vozové skříni je vyznačena životnost ložiska, tak, aby vozmistr ČD Cargo (jakýkoli příslušný technický orgán libovolného železničního podniku nebo příslušný orgán vykonávající dozor nad provozem drážních kolejových vozidel) mohl zjistit, že ložisko se blíží konci životnosti, pročež je nutné jej vyměnit aby se nehodě předešlo.

PKP rovněž prosí o sdělení, zda se životnost ložiska sleduje v ujetých kilometrech nebo se jedná o časovou lhůtu. Pokud se jedná kilometrický proběh, PKP zdvořile žádají váženého pana happy o sdělení, jakým způsobem se ujeté kilometry zjišťují, kdo odpovídá za sledování ujetých kilometrů a kde se ujeté kilometry evidují.
PKP si dovolují připomenout, že předpis RIV nic podobného nevyžaduje.
PKP není rovněž známo, že by se podobné sledování provádělo u jakéhokoli kolejového vozidla, které je schváleno k provozu na tratích SŽDC s.o., včetně kolejových vozidel Českých drah a.s., především vozidel hnacích.
PKP mají zato, že ctihodný pan happy se domnívá, že pro kolejová vozidla existují a platí obdobné předpisy jako jsou předpisy upravující provoz a údržbu letecké techniky (letové hodiny, počet startů a přistání), přičemž limity letových hodin nebo počty startů a přistání jsou nepřekročitelné a příslušnou součástku je třeba vyměnit, ačkoli nevykazuje žádné vady (ani při defektoskopickém či jiném zkoumání).

*******

topič : bylo mi sděleno, že kouzelníci, kteří by uměli nacházet skryté závady na kolejových vozidlech bohužel nejsou.
Výuka tohoto oboru specializovaného se provádí na kouzelnické škole v Bradavicích. Tato škola však nepřijímá ke studiu žáky z jiného státu než ze Spojeného království.

*******
SergeS : kolik kilometrů se ujede mezi prvotními projevy a malérem ? Kdo z pracovníků ve stanicích, kteří vlak (ne)sledují si všimne nějaké mimořádnosti ? Kdysi sledoval vlak výpravčí, zpravidla dva signalisté, na trati byla závorářská stanoviště, hradla / hlásky. Dnes jede vlak desítky kilometrů "pustinou", aniž by ho někdo sledoval.
Výpravčí není sebevrah, aby nechal vlak jet, když mu indikátor horkoběžnosti něco zahlásí … a stejně tak není sebevrah strojvedoucí, který bude ložisko prohlížet. Ten nechá vagón vždy odstavit …

Nezapomínejte, že kilometrické proběhy mezi NTP se prodlužují, jen proto, aby se vlak zbytečně nezdržoval a byl tak konkurenceschopný. V mezistátní přepravě se vesměs NTP v pohraniční stanici taky nedělá, jezdí se tzv. "na důvěru" - ostatně to platí i v osobní dopravě - v pohraniční stanici se zastaví akorát pro "rozkazy" a to je vše.

Pan happy měl na mysli včasnou výměnu ložiska po uplynutí nějaké životnosti.
05.03.08 - 17:49
Zpráva 5854PKP si prostřednictvím (panem pawlikem jmenovaného "samozvaného") mluvčího pana Zikmunda dovoluji požádat váženého pana happy o sdělení, kde na vozové skříni je vyznačena živostnost ložiska, tak, aby vozmistr ČD Cargo (jakýkoli příslušný technický orgán libovolného železničního podniku nebo příslušný orgán vykonavající dozor nad provozem drážních kolejových vozidel) mohl zjistit, že ložisko se blíží konci životnosti, pročež je nutné jej vyměnit aby se nehodě předešlo.

PKP rovněž prosí o sdělení, zda se životnost ložiska sleduje v ujetých kilometrech nebo se jedná o časovou lhůtu. Pokud se jedná kilometrický proběh, PKP zdvořile žádají váženého pana happy o sdělení, jakým způsobem se ujeté kilometry zjišťují, kdo odpovídá za sledování ujetých kilometrů a kde se ujeté kilometry evidují.
PKP si dovolují připomenout, že předpis RIV nic podobného nevyžaduje.
PKP není rovněž známo, že by se podobné sledování provádělo u jakéhokoli kolejového vozidla, které je schváleno k provozu na tratích SŽDC s.o., včetně kolejových vozidel Českých drah a.s., především vozidel hnacích.
PKP mají zato, že ctihodný pan happy se domnívá, že pro kolejová vozidla existují a platí obdobné předpisy jako jsou předpisy upravující provoz a údržbu letecké techniky (letové hodiny, počet startů a přistání), přičemž limity letových hodin nebo počty startů a přistání jsou nepřekročitelné a přislušnou součástku je třeba vyměnit, ačkoli nevykazuje žádné vady (ani při defektoskopickém či jiném zkoumání).

*******

topič : bylo mi sděleno, že kouzelníci, kteří by uměli nacházet skryté závady na kolejových vozidlech bohužel nejsou.
Výuka tohoto oboru specializovaného se provádí na kouzelnické škole v Bradavicích. Tato škola však nepřijímá ke studiu žáky z jiného státu než ze Spojeného království.
05.03.08 - 17:28