..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Miroslav Zikmund":

  1 2 3 4 5      Komentářů na stránku:   
ZdrojKomentářDatum
Zpráva 7148Každé 749 je škoda. Z hlediska "blbuvzdornosti" nemají ČD nic lepšího.
DKV Praha vrátilo do provozu mnohem více poškozené lokomotivy, kterým se už šance nedávaly. Pokud není hnutý rám, tak tomu vozidlu celkem vzato nic není.
Pravda, přes víkend to nestihnou ...
22.05.09 - 19:48
Zpráva 7126Josef Petrák : Tady nejde o to, kdo se kdy kam dostal, ale o to, že většina deníků o této akci informovala, včetně televizí, některé dokonce opakovaně. Patrně pro "Svět na kolejích" tam točil v sobotu mezi 10.00 - 11.00 Eduard Hrubeš. Já příslušnou techniku, co umí nafocené nacpat do počítače a někam poslat nemám. O citaci, např. z středečního deníku Právo (6.5.) nebo pak pondělního (11.5.) by asi bez fotek zájem nebyl ... Jak prosté ...15.05.09 - 23:12
Zpráva 7126Trainman : týž den třeba ne, ale šestidenní zpoždění - to se těžko obhajuje i "dobrovolnou prací".15.05.09 - 19:49
Zpráva 7061A čímpak přispějí rozumbradové tak kritizující projetí návěstidla SC 14 v Horních Heršpicích a jedno "patro" níže.17.04.09 - 21:34
Zpráva 7055vojtik : Proč nemělo Pendolino postaveno ? Odpověď je celkem jednoduchá.
EC 275 přijel do Brna + 7, odjel + 9. V provozním intervalu jede za 275 Os 4905. Vzhledem ke zpoždění 275 poslal správně výpravčí z HLN vlak 4905 ve 12.23 (+3) z první koleje do HH po první traťové koleji s tím, že předjetí 4905 se udělá v HH nebo až v Modřicích. Na druhé koleji byl zpožděný 275, který výpravčí z HLN poslal do HH po druhé traťové koleji ve 12.25 (+9). Čili SC 14 musel být zastaven u vjezdu, protože po (jeho) druhé traťové jel koleji EC 275, na odjezdu S2 bylo "pravděpodobně" - rychlost 40 a volno - na první traťovou kolej. Když SC 14 projel vjezdové návěstidlo 2L do HH (12.29), tak odjezdové návěstidlo S2 "spadlo" na návěst stůj. Pravděpodobně toho "spadlo" víc (i vjezdová návěstidla), protože 4905 zastavil v Heršpicích až ve 12.36 a odjel ve 12.37, zatímco 275 projel Heršpicemi ve 12.42 a předjetí se uskutečnilo až v Modřicích.
Objektivně tedy nemohlo dojít k ohrožení jízdy vlaku 275.
*****
karosa:
Projetí odjezdového návěstidla S3 vlakem 4818 dokazuje, že takové případy se stávají.
*****
Turnusová potřeba strojvedoucích v DKV Praha & DKV Olomouc / PJ Bohumín činí 39 pracovníků.
17.04.09 - 12:05
Zpráva 6771M : neviditelná ruka trhu spočívá v tom, že ten kdo to nabídne za 150 dostane "bum bum", aby nekazil kšefty ... kdyby mu to nestačilo tak se nelibost konkurence projeví i jinak. Ale to, jako docent ekonomických věd, jistě víte.23.12.08 - 15:40
Zpráva 6776Tak abych drobet rozvířil diskusi :

Zaměstnanci ČD a.s. jsou vázáni předpisem D17, který v článku 2 – ten musí strojvedoucí znát uvádí :

2. Mimořádnou událostí v drážní dopravě je závažná nehoda, nehoda nebo ohrožení v drážní dopravě, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozování drážní dopravy, bezpečnost osob a bezpečnou funkci staveb a zařízení nebo ohrožuje životní prostředí.

Pak je v předpise podrobná specifikace „mimořádných událostí" jenže v rozsahu znalostí strojvedoucího tento článek už není.

147. Mimořádné události jsou:
• srážka drážních vozidel,
• vykolejení drážního vozidla,
• najetí drážního vozidla na překážku na dopravní cestě dráhy,
• střetnutí drážních vozidel se silničními vozidly, včetně střetnutí drážních vozidel s chodci na úrovňovém křížení dráhy s pozemní komunikací,
• střetnutí drážních vozidel se silničními vozidly mimo úrovňové křížení dráhy s pozemní komunikací,
• střetnutí pohybujícího se drážního vozidla s osobou mimo úrovňové křížení dráhy s pozemní komunikací,
• lom kolejnice,
• lom kola nebo nápravy drážního vozidla,
• vybočení koleje,
• selhání návěstních (zabezpečovacích) systémů,
• nedovolená jízda drážního vozidla za návěstidlo zakazující jízdu,
• nezajištěná jízda drážního vozidla,
• předčasná změna návěstního znaku hlavního návěstidla,
• ujetí drážního vozidla,
• jízda drážního vozidla při otevřeném přejezdu,
• roztržení vlaku,
• požáry drážních vozidel,
• únik nebo ohrožení bezprostředním rizikem úniku nebezpečné věci při její přepravě po železnici, které není závažnou nehodou nebo nehodou,
• blíže nespecifikované MU, vzniklé v souvislosti s pohybem drážního vozidla,
• blíže nespecifikované MU, vzniklé bez souvislosti s pohybem drážního vozidla.

Takže strojvedoucí nákladního vlaku (nemajícího stanovenu znalost článku 147) může postavit svoji obhajobu na tom, že z jeho pohledu se nejednalo o mimořádnou událost ...
20.12.08 - 20:17
Zpráva 6771M > proč chcete, abych si znovu přečetl to, co je obecně známo a co chce právě Kalousek zrušit. To co je uvedeno v předchozí větě je zajímavé, akorát se to týká "sociálních" zdrojů, nikoli zaměstnaneckých výhod ze zlevěných jízdenek. Nesnažte se aplikovat "plnění rodinným příslušníkům" na režijky...20.12.08 - 19:19
Zpráva 6771M : režijku dostává dítě, nikolik rodič. Režijka zní na konkrétní jméno a obsahuje datum narození. Čili fiktivní příjem má dítě.
Přečtěte si zákon o dani silniční, kde je výslovně uvedeno, že od daně silniční jsou osvobozena vozidla nepodnikatelů. Spotřební daň je "fiskální" daň, stejně jako daň z tabákových výrobků a alkoholu, která je obecným přéjmem státního rozpočtu. Pouze část spotřební daně z ropných produktů se převádí na účet SFDI.

Vít Špinka : bezplatně se jezdí než dítě dovrší 6 let. Jenže do základní školy se začíná chodit až od 1. září (úřední začátek školního roku), takže dítě má nutně režijku dříve než začne chodit do školy, některé děti nastupují fakticky do školy až ve věku 7 let, buď proto, že mají odloženou školní docházku nebo narodily v období "září - prosinec". Dítěti narozenému 1. září vzniká povinnost školní docházky až o rok později.

Zaměstnanců dojíždějících do zaměstnání BUSEM jsou tisíce. Domníváte se, že všichni žijí tam, kam jezdí vlak ?
Režijka samozřejmě není povinná, ale současně slouží jako jízdenka používaná na pracovní cesty, takže pak budou oprávněně zaměstnanci požadovat po zaměstnavateli, aby jim uhradil daň, což se dá ošetřit nějakým ustanovením v kolektivní smlouvě, čímž se zase zvýší náklady firmy ... což se promítne ve vyšší ceně "vlakového kilometru", takže v konečném důsledku nula od nuly pojde.
Někde dokonce režijka slouží jako ovladač vstupního turniketu na pracoviště... nebo karta umožňující kopírování na kopírce.
19.12.08 - 22:36
Zpráva 6771Jiri Spinar : zaměstnanec bude režijku používat převážně jen pro pracovní účely, protože do zaměstnání dojíždí autobusem, který si platí nebo autem, protože tam veřejná doprava není a pro vlastní účely projede za rok jen to, co ho ta režijka stojí. Jak budete postupovat v tomhle případě.
Toto je daň z fiktivního příjmu mezi zaměstnaneckou cenou roční síťové jízdenky a cenou neexistující srovnatelné jízdenky za nezaměstnaneckou cenu (In–GOLD má jinou užitnou hodnotu než režijka).
Jak se bude danit režijka, pokud jí zaměstnanec dostane získá v prosinci. Kalousek chce něco zjednodušit – dobrá myšlenka – a přitom mu jaksi nedochází, že to zjednodušení nebude tak jednoduché. Navíc tu existuje roční zúčtování daně ze mzdy, takže v konečném důsledku se ta daň může minimalizovat. Mimo to nastane absurdní situace, že "dětské" režijky se danit nebudou, protože fiktivní příjem dítěte nedosahuje částky podléhající zdanění, zatímco rodičovské režijky se zdaňovat budou !!!
Pokud by nějaká chytrá hlavička vymyslela, že se budou zdaňovat i dětské režijky, tak nastane kuriozní situace, že daňové přiznání bude muset podávat i osoba objektivně negramotná, protože ještě nezačala plnit základní školní docházku, nicméně musí podat daňové přiznání a zaplatit daň z fiktivního příjmu. Jenže dítě může činit samostatně takové právní úkony, které odpovídají jeho rozumovým schopnostem v daném věku. Je schopno, řekněme desetileté dítě, rozumět daňovým zákonům, když rozdílný výklad téhož ustanovení zákona mají dva různé finanční úřady ? Nebo se přepíší daňové zákony tak, aby jim rozmuměly i desetileté děti ? Pak ovšem o živobytí přijdou různí daňoví poradci, protože zákonu porozumí i "obecní blb".
Jakou daň z fiktivního příjmu bude platit Kalousek, jestliže ho poslanecký průkaz opravňuje k bezplatnému používání všech prostředků veřejné dopravy (MHD, vlaky). Čili musela by se sečíst cena všech časových jízdenek (ročních nebo násobku kratší dobu platných) všech dopravců v ČR a tato částka by se Kalouskovi & spol. zdanila.
Zatímco zaměstnanec ČD si režijku kupuje, poslanec / senátor jezdíci na poslanecký průkaz za něj neplatí nic. To je přece taky příjem toho poslance/senátora. Tím spíše, že ještě dostávají paušální cestovné, které se nedaní. Skutečnost, že podle zákona platí poslanecký průkaz jako "volná jízdenka" ještě neznamená, že by se neměla tato výhoda danit.
Kalousek – budiž mu přičteno k dobru, měl snahu zlikvidovat tuto poslaneckou / senátorskou výhodu, nicméně návrh neprošel. Takže nechť nekáže ostaním píti vodu a sám nepije víno ...
Ostatně, proč musí jakýkoli drážní (železniční) dopravce platit poplatek za použití železniční dopravní cesty, zatímco silniční vozidla, která nejsou určena k podnikání jsou ovobozena od daně silniční, tedy "poplatku za použití silniční infrastruktury". Proč jsou nepodnikatelská vozidla zvýhodněna daňově proti vozidlům podnikatelským. Zdanění by přineslo do státního rozpočtu, resp. do Státního fondu dopravní infrastruktury minimálně 30 miliard ročně ...

Dále by měly být zdaněny soukromé hovory uskutečněné ze služebního mobilního telefonu, podobně IN–GOLD karta, kterou zaměstnavatel dává k dispozici zaměstnanci a ten jí používá nejen pro služební, ale i soukromé účely.
18.12.08 - 15:12