..: Do roka budou jezdit do Opavy el.jednotky ř.471 :..

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Nové jednotky mají být nasazeny na jízdu z Ostravy do Opavy,Českého Těšína a Přerova. Každá souprava vyjde na zhruba dvě stě milionů korun a do roku 2007 jich má být nasazeno třicet,z toho polovina třívozových jednotek na Ostravsku. Nákup vlaků je hrazen z prostředků Českých drah, programu ministerstva dopravy či z úvěru od sdružení železnic Eurofirma.

Elektrické jednotky řady 471 jsou dvou a třídílné dvouposchoďové příměstské jednotky. Jejich vývoj se datuje už z konce 80. let, kdy začala projekce podobných jednotek, dnes řady 470.Jednotlivé vozy mají hliníkovou skříň, dále mají IGBT měniče, napájené přímo z troleje, z čehož vyplývá velká celková účinnost. Jednotky mají asynchronní pohon, jsou řízeny počítačem a naleznete v nich i rekuperační brždění. Vlak je plně klimatizován a v elektrickém čelním voze najdete dokonce i 1.třídu. Max.rychlost těchto jednotek je 140 km/h.

Výhody rekonstrukce trati mezi Opavou a Ostravou mohou cestující pocítit už od tohoto týdne,a to i přesto,že je hotova teprve část z Háje ve Slezsku do Ostravy-Svinova. Díky zvýšení tratové rychlosti na novém úseku zvládne dnes běžný vlak jízdu z Ostravy od Opavy za 37 minut,ještě minulý týden to bylo o 10 minut více. Rychlíky osmadvacetikilometrovovou trať projedou za 24 až 26 minut. Za rok by se tyto jízdní doby měly ještě podstatně snížit.

Prohlášení firmy Tchas: V rámci této stavby dojde na trati mezi Ostravou a Opavou k výrazným změnám. Dojde ke kompletní elektrizaci trati, díky níž v budoucnosti nahradí naftové lokomotivy elektrické jednotky vyšší kvality, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a zpříjemní cestování pasažérům. Jde o kompletní rekonstrukci jednokolejné trati, včetně vybudování trakčního a zabezpečovacího zařízení začínající ve stanici Ostrava-Svinov a končící ve stanici Opava-východ, kde bude navíc vybudován i podchod pro bezbariérový přístup handicapovaných spoluobčanů. Opraví se nástupiště, všechny železniční přejezdy, mosty a propustky a zejména zabezpečovací zařízení umožňující bezpečný provoz na trati. V Opavě se dále zbuduje nový podchod a zastřešení nástupiště.

Tato stavba za 1,550 mld. Kč bude podle plánu kompletně dokončena v říjnu roku 2006.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: Lukáš Zedníček (Railman)

ilustrace této jednotky ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava geograficka ukazka trati 316 Opava-Vychod - Ostrava-Svinov Stanice Dehylov-Hlucin v polovine 20.let (sbirka Jaromir Hincica)


Railman Poslat mail autorovi | 15.12.2005 (17:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Jaryn
17.12.2005 (8:25)  
Taky možnost ale kde ty 460 vzít. A navíc mají taky celkem slušné ztrychlení(na svou dobu), ale kolem modernizace by dráhy zase bnadělaly takových zbytečných keců o nedostatku peněz. Škoda o tom mluvit.
registrovaný uživatel xyz  mail  
16.12.2005 (23:07)  
Při letmém pohledu na jednotky 680 má pocit, že využití vozidla (tedy vč. popisovanych parametrů: zrychlení, rychlost, plus třeba taky soustavy) si ve vedení ČD asi těžko někdo dělá hlavu. Stejně je kasa bezedná, tak proč se nějak omezovat...
16.12.2005 (18:23)  
Tam nejde ani tak o to naplnění soupravy, jako spíš o její plnohodnotné využití. Jedná se o vozidla s vysokým zrychlením a vmax=140km/h. To se využije nejlépe na tratích 011, 091. Zatím ani ty nejsou pokryty 471kami. Jakmile k tomu dojde, můžou jít ešusy dál.

O kapacitě to tady příliš není. Jak píšete, přepravní tok je pro 1x471 dostatečný. Ale vážně si myslím, že by celé věci posloužily spíš tři 460ky s fungl novým interierem. Až dojde doba tak daleko, že budou ty nejzásadnější výkony kolem Prahy pokryty 471kami, mohou se na ně připravit v dalším depu. Nepochybně to bude DKV Ostrava. Cpát tam už teď dvě tři izolované jednotky ale smysl nemá.
registrovaný uživatel Rodny
16.12.2005 (16:40)  
Jsem si jist že by se třívozový ešus v pohodičce naplnil,ve špičce by se bez problému zaplnil i třívozový,ale zato k večeru by stačil dvouvozový,takže by bylo nejlepší udělat dvouvozové jednotky a jezdit se 2 nebo 4 vozy.Doufám že se ešusy na tu trať dostanou,ale kdyžtak ať to jezdí i na Těšín.Ale nijak zvlášť tomu nevěřím a už vůbec ne do příštího roku.
S pozdravem Rodny
registrovaný uživatel Rumcajs
16.12.2005 (15:19)  
Bobor: Máš recht, omluva, klaním se až k zemi.
Ještě jede doplněk, v době, gdy sem dojížděl z Op do Ov a jezdil v pátek "spěšákem" ve složení 2x830 (831) + 4xBix. Gdo se do něj v Ostravě dostal, mohl si výskat, jiní museli čekat na další spoj. Z toho 90% vystupovalo v Opavě... Dnes je z něj Rchlík Vsetím - Jeseník složený z 843+043+943+043+043+843 a situace podobná, ještě že NH a Vítkovice propustili x lidí, co stím taky jezdilo :-))
registrovaný uživatel Jaryn
16.12.2005 (14:18)  
A ještě "6.smysl" nevim co je na tom Siemensu tak Dokonalého.
Navíc ta kusová výroba je kvůli tomu že Čd na 471 nemají finance.
registrovaný uživatel Bobr
16.12.2005 (14:17)  
Rumcajs, oprava:
ty dvousystémové ledovce by byla řada 671 nebo 675 (8 je pro motorové jednotky a vozy)
registrovaný uživatel Jaryn
16.12.2005 (14:15)  
Přesně tak jak může nekdo kecat o něčem o čem namá ani páru
registrovaný uživatel Venda
16.12.2005 (12:39)  
471 má 300 míst k sezení a proto se naplní jen okolo Prahy. Souprava 4xBdt má 352 míst k sezení a protože jezdí mezi OV a OP narvaná po střechu (jak zde někdo tvrdí), ešus by byl prázdný a nevyužitý. Nezní to divně?
registrovaný uživatel honzík
16.12.2005 (11:36)  
Reagoval jsem na Moraváka, jsem Pražák. Historické tradice se ctí i v Německu, Rakousku, ve Španělsku nebo v Nizozemí a nezdá se mi, že to jsou příklady uprděných zemích. To ovšem tvůj slepičí mozeček Tomášku nikdy nepochopí.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko